יום שבת, 24 בדצמבר 2011

למידה אונליין

למידה אונליין היא שיטת למידה המתרחשת חלקית או לגמרי דרך האינטרנט, שיטת למידה זו

מציבה את הלומד במרכז התהליך הלימודי, מכוונת לומד, מותאמת ללומד, לקצב למידתו,
לצרכיו, נטיותיו, יכולתו ורמתו של הלומד. למידה אונליין מאפשרת למידה אקטיבית, מקנה
ללומד ביטחון, עצמאות, מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות ורגשיות. מכשירה את הלומד: לפתרון
בעיות, אסטרטגיות ללמידה עצמית, מאפשרת חשיבה מסתעפת וסימבולית היוצרת אצל הלומד
מיומנויות חשיבה, כחשיבה ביקורתית, יצירתית ורפלקטיבית. האיכויות האישיות מובאים לידי
ביטוי כמוטיבציה ללמידה, סקרנות, התמדה ויוזמה. למידה אונליין מבטלת מחסומים
גיאוגרפים, מגבירה את הגמישות ללמידה, משפרת את הנוחות והיעילות. מכאן, התלמיד הלומד
אונליין לומד מכל מקום ובכל זמן. משיג מידע שלו הוא נזקק בזמן אפסי ובמאמץ מינימאלי. בכך
התלמיד יכול לממש את הפוטנציאל הגלום בלמידה אונליין, לרכוש השכלה ולצבור תאוצה. יותר
ויותר תלמידים בבתי ספר תיכונים מודעים לחשיבות רכישת השכלה גבוהה וללמידה המתאפיינת
לאורך כל החיים, ובידיעה כי תחומי הידע מתרבים כמאור הכוכבים, המובילים להיווצרותם של
תחומי דעת חדשים ובצורך להתמקצעות בתחומים הנדרשים.

בשנים האחרונות התגבשה בעולם ההכרה בחשיבות החינוך למצוינות והתחזקה הידיעה כי
הילדות המוקדמת, היא תקופת חיים בעלת משמעות יתרה להתפתחות הפרט בהמשך חייו
הבוגרים. עידן המידע מחייב חשיבה מערכתית לפיתוח תהליכי למידה בשילוב טכנולוגיות תוך טיפוח
הנטיות והכישורים השונים כבר מהגיל הצעיר, ובכך ירחיב את ידיעותיהם, יבטיח את הצלחתם
בעתיד, ויקרבם לעולם האקדמי מדעי. על מנת לצמצם את הפערים חשוב לאפשר לתלמידים מכל
שכבות האוכלוסייה להשתלב בלימודים מדעיים, טכנולוגים ואקדמיים, העונים לתחומי העניין
של הלומדים. לספק לכל התלמידים חינוך איכותי, עדכני וערכי, תשתיות התואמות את הוראת
המקצוע, מורים מומחים למקצועות המובילים.





למידה ניידת
למידה ניידת ממחשבים ניידים, מטלפונים חכמים ומחשבוני טאבלט כגון
iPhone and iPad
צופנת בחובה הבטחה גדולה הן מבחינת גמישות הלמידה והן מבחינת אפשרויות העברת תכני
למידה המותאמים ללמידה דיגיטאלית ניידת. למידה ניידת מתייחסת ללמידה המתרחשת בכל
זמן ובכל מקום כאשר הידע עובר ממקום אחד לאחר והקשרי הלמידה נוצרים דרך אינטראקציה.
המושג ניידות מאופיין במספר מישורים מקביליים: פיזי, טכנולוגי, קונספטואלי, חברתי, מעבר
לזמן (למידה מצטברת). יחס 1:1 של תלמידים למכשירים מאפשר נגישות וזמינות הטכנולוגיה
(Roschelle, Patton & Tatar, 2007) . תלמידים הלומדים באמצעות מחשבים ניידים מפגינים
עמדות חיוביות יותר כלפי הלמידה, מוטיבציה ללמידה, שיפור בהתנהגות בכיתה והשקעה
בלמידה(חורי, 2008 ; פלד ורותם 2008). הלמידה עם טכנולוגיה ניידת מההיבט החברתי תרבותי
מביאה ללמידה שיתופית ושיפור הדינאמיקה הכיתתית הודות ליכולות התקשורתיות, הרחבת
האינטראקציה פנים אל פנים, למידה ממצבת, למידה אישית שעשויה לתמוך בבניה פעילה של ידע
משמעותי ללומד
(Botzer, & Yerushalmy, 2007) .


למידה שיתופית משמעותית

למידה באמצעות iPad

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה